انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

حرف نگاه

«زندگی بر شانه ام سنگینی آوار بود»۱ 

 حس بیزاری میان لحظه های تار بود

 

زندگی چیزی برایم جز غم دنیا نداشت 

در میان آرزوها سهمی از فردا نداشت 


در دلم زخم فراوانی ز دنیا داشتم 

 زخم تنهایی و غربت، زخم غمها داشتم 


زندگی پیوند من با بغض های بیشمار

در زمستانی که می ماندم به امّید بهار 


همچو چوپان یکه بودم ناله با نی کرده ام

 دشت پرآشوب را با گرگها طی کرده ام 


همدم و همراه من تنها کلاغ پیر باغ

 قصه ی تنهایی من قصه ی روباه و زاغ

 

قصه ی روباه و زاغی بر سر تکه پنیر

من شدم تکه پنیر و زندگی روباه پیر

 

بندگی کردم ولی شد حاصلم شرمندگی

در دو راهی مانده بودم بین مرگ و زندگی

 

انتخابم زندگی شد، تا زدم این جام زهر 

 من شدم تنها عروس خیمه شب بازی دهر

 

تا اسیر غصه های رنگی دنیا شدم

زیر بار سنگی و بی رحم دنیا تا شدم


گر چه از بار جفا بال و پر من می شکست

تا که مهر تو به دل افتاد ظلمت رخت بست

 

تا تو را دیدم تمام لحظه ها آرام شد   

 بغض و تشویش دل من با نگاهت رام شد 


با نگاهت زخم های این دلم تعمیر شد 

عشق تو تا بینهایت با دلم زنجیر شد

 

زندگی بر شانه ام سنگینی آوار نیست  

بار عشقت می کشم، این بار عشقت بار نیست 


عشق را جز عشق تو با مهر دل باطل کنم

جورچین زندگی را با تو من کامل کنم

 

۱) زندگی بر شانه ام سنگینی آوار بود     هستی من پرسه ای در طول یک تکرار بود (پرویز عباسی داکانی)

نظرات 4 + ارسال نظر
raz دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 00:40

من بلد نیستم فنی از شعرت تعریف کنم، فقط میگم که عالیییییییه.
فقط فدات شم تو اکثر شعرات یه غمی هست، چرا؟؟؟؟؟؟

ممنون بهترین

تلخی عمر بشر حاصل بی تجربگی ست!
درست میشه اینجوری نمیمونه،مگه نه!!

fateme پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 ساعت 21:09

soheila in kheilii khoob bood mesle hamishe! ama khodaeesh kheilii ravoon tar shode sherat ..faghat in yeki be nazaram ye kam toosh ehsas kam bood ...
!

mer3000 fateme jooooonam az nazaret karet dodoste

امیر مسعود چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 09:10

زیبای قالب و استحکام مثنوی خیلی خوب بود ولی زبانه شاعرانه توش کمرنگ بود ! به قول این کارگردانا حسش کمه!

ع.طاهری نیا سه‌شنبه 30 مهر 1392 ساعت 06:26

مثنوی بسیار قشنگی است. از لحاظ استحکام و زیبایی دست کمی از مطلع تضمینی که انتخاب کردین ندارد. بخاطر تلمیح روباه و کلاغ هم خیلی زیباترشده. ضمنا بعضی ترکیبات کمتر امروزی مانند:خیمه شب بازی، دهر،حاصل،سهم و... هم کمتر استفاده بشه بهتره. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد