انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

بهار من

نمی دانم چه  گویم سر شود شعر بهارم    

زچشمه های جوشان,یازچشم شوخ یارم  


زغنچه غنچه های  نرگس ونسرین سرایم     

و  یا  ز   غنچه ی   خندان   لبهای   نگارم   


نمی گویم  زآن شیرین عسل های  بهاری     

ازآن لعلش که شیرین ترسراغی من ندارم   


ز  پرواز  پرستو ها  ندارم  حسرتی  هیچ     

که  هر دم  بر  خیال  نازنین خود  سوارم    


غزل سر میدهی بلبل به معشوقت رسیدی    

تو   از  حالم  خبر داری چو   او  آید  کنارم؟  


برقص   آرد  تن   گل  را  اگر  باد  بهاری      

بلرزاند  نفس هایش دلم  را  بی  قرارم     

ادامه مطلب ...

عطر یاس

                                            تاعطر یاس می آید               

                             دل میرود سمت بانویی که از احساس میبارد


                                            تاعطر یاس می آید                

                               آسمان شب روشن تر از یک روز می تابد

                                  هر گمشده معشوقه ی خود می آید


                                            تاعطر یاس می آید                  

                                 صدها کبوتر می رهند از بند غربت

                                 باران شروع میکند به بارش رحمت

                                     

                                          گندم جوانه می زند

                                           نرگس بهانه میکند

                                        دلتنگ یاسش میشود

                                        دست نوازش برسرش

                                         زهرای اطهر میکشد

                       

                              پرشد فضای قلبم از عطر گل یاس   

                         جای قدم های کسی است بانوی احساس

                                                                                          بارانه                             

                                                                                                                       

انجا که پایدارى تو مادرانه سوخت

پیشش هزار جنگل عریان شبانه سوخت


گویا زبان زنده ى دریاچه ها گرفت

وقتى صداى گرم تو ناباورانه سوخت


بال و پر امید فرو ریخت بر زمین

وانگاه بى گناه ترىن ٱشیانه سوخت


جارى ترین  أمید به دریا بدل شدن

در راه خوش قریحه ترین رودخانه سوخت


..........

.....


بااین خبر تمامى تنهایى على

چون مشعلى روان شد و در راه خانه سوخت


اى بانوى غمین

اوای تنهایی

این غم بیتاب من انگار مفهومی نداشت

دوستت دارم در این اقرار مفهومی نداشت




واژه هایم در کنار شعرها خشکیده اند

تشنگی هایش در این تکرار مفهومی نداشت



من که در زنجیر ابهام سکوتت مرده ام

مرگ من بر چوبه های دار مفهومی نداشت



جاده ی سرد و سکوت بی کسی بی انتهاست

بر تن این پای خونین خار مفهومی نداشت



خسته ام از خستگی هایم کم آوردم عزیز

این غم بی رحم و بی افسار مفهومی نداشت



نقطه چین می شد تمام درد دلهای غزل

این غزل آشفته شد این بار مفهومی نداشت



جای من را پر نکن امید در قلب من است

روزه دارم بی تو این افطار مفهومی نداشت

 
 

 

    

غم هجران واشک وآه

بیاتااین نفس باشدکناریکدگر باشیم                         

چرا باید فقط  در انتظار یکدگر باشیم


منم مردادتنهایی که تیرآتشین دارم

بیا  یک شب بمان  تا یادگار باشیم


مرا با فصل گلها  آشنای آشنا کردی

خزان باید بمیردلاله زاریکدگر باشیم


چراباید بگویم از غم هجران و اشک و آه؟

به وقتی هم که آیی بیقرار یکدگر باشیم


بزن باران به روی شانه های خیس وتبدارم

کسی اشکم نبیندچشمه ساریکدگرباشیم


توای مانند من تنها به چشم من بیا هرشب

بزن  نم  نم  تبسم  کن  بهار  یکدگر  باشیم        مصرع اول تضمین از استاد طالبی




سلام بر دوستان

سلام بر دوستان بزرگوار وارجمند  سال نو بر تمامی شما مبارک و خجسته! روح وجسمتان سالم.در پناه ایزد منان.شاد وسرزنده .در کنار دوستان و اشنایان.تا دیداری دوباره .خدا یار وحافظتان باد.







عشق اغاز می شود از جایی که افتاب را می یابی بهار را می شناسی

خدا اینجاست

نگاه به درختی که پوستین از تن جدا می کند مرا به یاد می ارد خدا در این حوالیست.

تبریک سال نو


    نوروز یعنی  


     هیچ زمستانی ماندنی نیست


حتی اگر بلند ترین شبش یلدا باشد


در سال جدید    

                   


      دنیا را برایتان شاد


و


شادی را برایتان                              


              دنیا دنیا آرزومندم 


سلامت                               

مانا          

و

                     شاعر باشید!