انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

انتشار اشعار شاعران انجمن ادبی فانوس شهرستان گلپایگان

لطفا ما را از نظرات سازنده ی خود در مورد این وب مطلع فرمایید.

فانوس غزل های تو

من به فانوس غزل های تو دل می بندم

و به تنهایی حالای تو دل می بندم 

 

   

گوشه ای فال گرفتم گل من خوب آمد

خوبتر اینکه به آوای تو دل می بندم  

  

سخنی ساده تر از این سخنت نیست دگر

که به موسیقی زیبای تو دل می بندم  

  

روزگارم همه در سردی آبان و هنوز

من به افسانه رؤیای تو دل می بندم  

  

خط به خط خاطره های تو در این مرز خیال

بنویسد به تمنای تو دل می بندم 

 

   

بنویسید ز سرمای غزل های دلم

واژه بگذار به دنیای تو دل می بندم 

 

   

بگذارید تمام دل من درد شود

درد دل گفته که بر پای تو دل می بندم   

 

غصه بر خانه افلاکیمان چشم مزن

که بر این قصه شیدای تو دل می بندم   

 

 

قول دادم که به گرمای تنت خوب شوم

که بر این خانه به مأوای تو دل می بندم   

 

قول دادم که زمستان تو را دور کنم

قول دادم به غزل های تو دل می بندم  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ع.طاهری نیا سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 14:50

فانوس غزل ها(اضافه ی تشبیهی)گل من(استعاره)خط به خط خاطره های تو در این مرز خیال(آرایش واج ها)سرمای غزل (حس آمیزی) درد دل گفته که بر پای تو دل می بندم(کنایه)غصه-سه بیت مانده به آخر-(جاندارپنداری)و دل می بندم(کنایه)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد